HANDELSBETINGELSER
Handelsbetingelser for Bo Plan Aps
Anvendelse
1.1 Anvendelse. Disse almindelige salgs- og leveringsbetingelser (herefter “Betingelserne”) gælder for alle aftaler om salg og levering af serviceabonnementer/konsulentydelser til erhvervskunder indgået med Bo Plan Aps, CVR-nr. 18729601, med adresse på Hafdrupvej 4A, 6600 Vejen.
Aftalegrundlag
2.1 Aftalegrundlag. Betingelserne udgør sammen med Bo Plans tilbud og ordrebekræftelser det samlede aftalegrundlag for salg og levering af serviceydelser til dig som kunde. Købsbetingelser, der måtte fremgå af ordrer eller andre dokumenter fremsendt til Bo Plan, udgør ikke en del af aftalegrundlaget.
2.2 Ændringer og tillæg. Ændringer i eller tillæg til aftalegrundlaget er kun bindende, hvis de er aftalt skriftligt af parterne.
2.3 Juridisk status. Hver af parterne skal omgående underrette den anden part, hvis der sker ændringer i deres juridiske status, herunder konkurs, rekonstruktionsbehandling eller frivillig likvidation.
Serviceydelser
3.1 Standard. De serviceydelser, som Bo Plan leverer, udføres i overensstemmelse med almindelig anerkendt praksis.
3.2 Kundens medvirken. Kunden skal give Bo Plan adgang til nødvendigt personale og oplysninger for at muliggøre levering af serviceydelser.
3.3 Lovgivning og standarder. Bo Plan påtager sig ikke ansvar for, at serviceydelserne overholder lovgivning eller standarder eller er egnet til specifikke formål, medmindre andet er aftalt skriftligt.
Pris og betaling
4.1 Pris. Prisen for serviceydelserne fastsættes i henhold til Bo Plans gældende prisliste på tidspunktet for ordrebekræftelsen, medmindre andet er aftalt skriftligt. Alle priser er eksklusive moms.
4.2 Kørsel. Kørselsomkostninger i forbindelse med konsulent- eller serviceydelser afregnes i henhold til gældende satser fastsat af staten.
4.3 Udgifter. Udgifter til kost og logi i forbindelse med udførelsen af konsulent- eller serviceydelser afregnes til kostpris.
4.4 Betaling. Kunden skal betale alle fakturaer for serviceydelser til Bo Plan i overensstemmelse med de betalingsbetingelser, der er aftalt skriftligt mellem parterne.
Forsinket betaling
5.1 Rente. Ved forsinket betaling pålægges der en rente på 1 % pr. måned fra forfaldsdagen og indtil betaling sker, medmindre forsinkelsen skyldes forhold uden for kundens kontrol.
5.2 Ophævelse. Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura senest 10 dage efter modtagelse af skriftlig påmindelse herom fra Bo Plan, har Bo Plan ret til at ophæve salget af de serviceydelser, som fakturaen vedrører, og/eller kræve forudbetaling for fremtidige leverancer.
Tilbud, ordrer og ordrebekræftelser
6.1 Tilbud. Bo Plans tilbud er bindende i 10 dage fra tilbudsdatoen, medmindre andet er angivet i tilbuddet. Ordrer accepteret af Bo Plan efter tilbudsperiodens udløb er ikke bindende for Bo Plan, medmindre andet er aftalt skriftligt.
6.2 Ordrer. Ordrer på serviceydelser til Bo Plan skal fremsendes skriftligt og skal indeholde nødvendige oplysninger som beskrevet i tilbuddet eller aftalegrundlaget.
6.3 Ordrebekræftelser. Bo Plan bestræber sig på at sende skriftlig bekræftelse eller afslag på en ordre inden for 5 arbejdsdage efter modtagelse af ordren. Ordrebekræftelser er bindende for Bo Plan og skal accepteres skriftligt af kunden, medmindre uoverensstemmelser med ordren påpeges inden for 5 arbejdsdage efter modtagelsen af bekræftelsen.
6.4 Ændring af ordrer. En indgået ordre på serviceydelser kan kun ændres efter skriftlig accept fra Bo Plan.
Levering
7.1 Leveringstid. Bo Plan leverer serviceydelser til den aftalte leveringstid angivet i ordrebekræftelsen. Bo Plan kan levere før den aftalte leveringstid, medmindre andet er aftalt skriftligt.
7.2 Undersøgelse. Kunden er ansvarlig for at undersøge alle leverede serviceydelser ved levering. Eventuelle fejl eller mangler skal straks og skriftligt meddeles til Bo Plan. Mangler, som kunden burde have opdaget ved sædvanlig undersøgelse, kan ikke senere gøres gældende.
Forsinket levering
8.1 Meddelelse. Hvis Bo Plan forventer forsinkelse i leveringen af serviceydelser, vil kunden blive informeret herom sammen med årsagen til forsinkelsen og den nye forventede leveringstid.
8.2 Ophævelse. Hvis Bo Plan undlader at levere serviceydelser senest 30 dage efter den aftalte leveringstid af årsager, som kunden ikke er ansvarlig for, kan kunden ophæve den berørte ordre uden varsel ved skriftlig meddelelse til Bo Plan. Kunden har ikke yderligere rettigheder som følge af forsinket levering.
Kvalitet
9.1 Kvalitet. Bo Plan garanterer, at serviceydelserne leveres fri for væsentlige fejl og mangler i udførelsen.
9.2 Undtagelser. Garantien omfatter ikke fejl eller mangler, der skyldes brug af serviceydelserne på en måde, der ikke er i overensstemmelse med Bo Plans instruktioner eller almindelig praksis, ændringer udført af andre end Bo Plan, eller andre forhold, som Bo Plan ikke er ansvarlig for.
Ansvar
10.1 Ansvar. Hver part er ansvarlig for sine egne handlinger og undladelser i overensstemmelse med gældende ret, med de begrænsninger, der følger af aftalegrundlaget.
10.2 Ansvarsbegrænsning. Bo Plans samlede ansvar over for kunden i et kalenderår kan ikke overstige 100 % af det samlede beløb faktureret til kunden for serviceydelserne i det foregående kalenderår. Ansvarsbegrænsningen gælder ikke i tilfælde af forsætlig eller groft uagtsom handling fra Bo Plans side.
10.3 Ansvarsfraskrivelse. Bo Plan påtager sig ikke ansvar for tab, mistet fortjeneste, goodwill eller andre indirekte følgeskader, herunder fejl i data eller andre mangler ved opslag på Bo Plans portaler, medmindre sådanne tab eller skader skyldes grov uagtsomhed fra Bo Plans side.
10.4 Force majeure. Bo Plan er ikke ansvarlig over for kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser som følge af force majeure, herunder ekstraordinære naturforhold, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk eller andre begivenheder uden for Bo Plans kontrol.
Ophør
11.1 Opsigelse. Aftalen kan til enhver tid opsiges med 1 måneds varsel til udgangen af en kalendermåned.
11.2 Ophævelse. Aftalen kan ophæves af begge parter med øjeblikkelig virkning, hvis den anden part begår væsentlig misligholdelse af sine forpligtelser efter aftalegrundlaget, medmindre misligholdelsen er afhjulpet inden 14 dage efter skriftlig meddelelse fra den anden part.
Fortolkning og tvist
12.1 Fortolkning. Aftalegrundlaget fortolkes i overensstemmelse med dansk ret, med undtagelse af dens retsforskrifter om lovvalg.
12.2 Tvistløsning. Tvister mellem parterne, som ikke kan løses i mindelighed, skal afgøres ved retten i København som første instans.
KONTAKT
BoPlan ApS
Hafdrupvej 4A
6600 Vejen
T: 7558 8016 / M: 2145 6718
info@bo-plan.dk

SERVICE
FIND VEJ